Czego nie lubi współczesny klient? Nachalnej próby zaoferowania mu czegoś, o czym nawet nie chce słuchać. Dlatego telefoniczne próby kontaktu z potencjalnymi odbiorcami coraz częściej odchodzą do lamusa. A to z kolei furtka do porozumienia tekstowego, czyli do usług SMS.
Usługi SMS są doskonałą alternatywą dla uciążliwych prób kontaktu, przybierających bardzo różne formy. Mowa tu szczególnie o źle kojarzących się telefonach od natrętnych telemarketerów, dzwoniących na przykład z propozycją sprzedaży antyalergicznej pościeli albo kolejnego zestawu garnków. Są także przeciwieństwem nachalnych telefonów w sprawie kończącej się umowy na telewizję satelitarną czy Internet albo tych z propozycją kredytu bądź pożyczki na atrakcyjny procent. Z nimi każdy z nas spotyka się często i zwykle, łagodnie mówiąc, za nimi nie przepada. Usługi SMS są zaś wygodną i znacznie bardziej przyjazną dla klienta formą kontaktu – i to tego klienta, który rzeczywiście tego kontaktu oczekuje i się na niego zgadza.
Usługi SMS dają ponadto realną szansę na długotrwałą współpracę z klientem. Raz zakupiony produkt czy usługa i pozytywny, nie nachalny kontakt podczas ich realizacji, mogą bardzo zaprocentować na przyszłość. I prowadzić do tego, że raz wykorzystane usługi SMS, okażą się ulubioną formą kontaktu dla odbiorcy.
Z kolei dla nadawcy takich wiadomości, dobra opinia po realizacji danej usługi jest niczym dyplom sprawnego „speca” od marketingu. Buduje coraz lepszy wizerunek marki, tym samym zachęcając nowych klientów do współpracy. Dodatkowo, tych dotychczasowych, łatwiej zamienia w stałych odbiorców (a ci mogą się stać prawdziwą trampoliną do sukcesu – swoją dobrą opinią mogą zachęcić do podobnej współpracy kolejne osoby).
Czym są usługi SMS?
Usługi SMS mają oczywiście znacznie więcej zalet, niż tylko te dotyczące pozytywnego postrzegania ich przez klientów (jako samej formy kontaktu, szczególnie w zestawieniu z połączeniami telefonicznymi). Dają też mnóstwo możliwości.
Usługi SMS pozwalają „podkręcić tempo” działań marketingowych i znacznie je urozmaicić. Każda inna, dodatkowa forma kontaktu z klientem może poprawić jego postrzeganie naszej marki.
To, co wyróżnia usługi SMS, to także ich powszechność i uniwersalność. Pozwalają wygodnie płacić za usługi, bez konieczności zakładania konta bankowego. Wystarczy do tego zwykły smartfon. Opłaty są albo pobierane z salda użytkownika (w przypadku telefonów na kartę), albo doliczane do miesięcznej opłaty abonamentowej. Koszt takiego SMS-a może się wahać od złotówki, do 25 złotych za określoną usługę.
Usługi SMS pozwalają także na szybki i sprawny kontakt z klientem, na przykład podczas każdorazowego wysyłania przesyłek. Takie wysyłki marketingowe pozwalają również ocieplić wizerunek danej marki, a także zachęcić do dalszej współpracy (na przykład poprzez przekazanie przy okazji informacji, dotyczących aktualnych rabatów czy promocji). Krótki, pozytywnie odebrany komunikat SMS może tutaj zdziałać cuda.
Jakie usługi SMS mamy do wyboru?
Usługi SMS w wersji Premium to okazja do dotarcia do szerokiego grona potencjalnych klientów. A to z kolei może się przełożyć na realne zyski. Ważne, by się „pokazać” i wyróżnić, organizując na przykład loterię dla określonej grupy odbiorców.
Specjalne SMS-y mogą także pomóc w szybkim opłaceniu wybranej przez użytkownika usługi. Dzięki temu, na przykład zamówienie transmisji wideo w Internecie to dosłownie chwila. Wystarczy także jeden SMS, by w wiadomości zwrotnej dostać specjalny kod, dający dostęp do wartościowych treści albo umożliwiający wykupienie określonego pakietu. I to bez konieczności oczekiwania na realizację takiej usługi, jak w przypadku innych rodzajów płatności. Wszystko dzieje się błyskawicznie.
Do usług SMS zaliczają się także płatności pozwalające na subskrybowanie różnych treści. W ten sposób użytkownik płaci za regularnie otrzymywane treści, które sam zamówił. Płatność za nie jest dokonywana natychmiast (wraz z otrzymywanym SMS-em).
Coraz bardziej popularne są także płatności, dokonywane smartfonem. To tzw. Direct Billing, które zakładają doliczenie opłaty za daną usługę do rachunku telefonicznego. Cykliczne korzystanie z tego rozwiązania jest zwykle korzystne dla użytkownika (odbywa się na lepszych warunkach cenowych).
I wreszcie coś, bez czego każdy odbiór przesyłki byłby znacznie bardziej uciążliwy, czyli SMS-owy kontakt na linii nadawca-odbiorca. Jest coraz częściej wykorzystywanym narzędziem do dostarczania treści do wybranych odbiorców. Pozwala poinformować klienta o nadaniu przesyłki (w krótkim komunikacie SMS), a także umożliwia kontakt z nim aż do odebrania przez niego paczki i później.