Polacy są bardzo przywiązani do swoich telefonów komórkowych. Chętnie instalują na smartfonach różne aplikacje i pozostają w stałym kontakcie z markami, które lubią. Mimo powszechnego dostępu do Internetu okazuje się, że marketing SMS jest bardzo skuteczną formą kontaktu z klientem. Jak można wykorzystać krótkie wiadomości tekstowe w strategii marketingowej firmy?
Potencjał marketingu SMS
Ponad 92% Polaków ma telefon komórkowy. Osoby piszące wiadomości czy prowadzące rozmowy są wszędzie: w sklepach, na poczcie, w środkach transportu miejskiego czy na lotniskach. To ogromna potencjalna grupa odbiorców komunikatów marki. Co więcej, marketing SMS ma bardzo wysoki wskaźnik open rate. Wynosi on ponad 90% w ciągu półtorej minuty od dostarczenia krótkiej wiadomości. Co to znaczy? Do 90 sekund po wysłaniu komunikatu 9 na 10 osób sięga po telefon, żeby go przeczytać.
Dlaczego warto wysyłać wiadomości?
Kampania zbudowana z wykorzystaniem narzędzia marketing SMS ma szansę zyskać sympatię klientów. Odbiorcy traktują wiadomości tekstowe wysłane na telefon bardziej osobiście niż internetowy spam. SMS to narzędzie, które łatwo się obsługuje. Koszty kampanii nie są wysokie, a firmy zyskują szeroki zasięg. Co więcej, krótkie wiadomości wysłane na telefon komórkowy wciąż są traktowane jako osobiste i poufne, a dzięki temu również wiarygodne.
Kampania SMS w branży logistycznej i rozrywkowej
Marketing SMS to narzędzie, które ma pomóc zoptymalizować procesy biznesowe w przedsiębiorstwie. Firmy mogą wykorzystać krótkie wiadomości na wiele sposobów. SMS służy do powiadamiania klientów o promocjach i rabatach, o dostawie nowej kolekcji czy o rozpoczęciu nowej kampanii. Tak skonstruowane wiadomości mają zachęcić klientów do wejścia na stronę sklepu lub odwiedzenia jego siedziby. W wielu przypadkach odpowiednio zaprogramowane narzędzie marketingu SMS może pomóc klientom, którzy są w trakcie realizacji zamówienia. Z takiego rozwiązania korzysta między innymi branża logistyczna. Krótkie komunikaty zawierają konkretną informację o dacie i planowanej godzinie doręczenia paczki. Wiadomości tekstowe wykorzystuje się również do kontaktu z fanami klubów piłkarskich czy innych dyscyplin sportu. Marketing SMS ma pomóc przyciągnąć kibiców i stworzyć społeczność skoncentrowaną wokół dyscypliny, osoby, klubu czy wydarzenia sportowego. Według podobnych zasad działają inne podmioty z branży rozrywkowej. W jakich innych branżach są wykorzystywane SMS-y?
Moda na SMS-y
Firmy ubezpieczeniowe wdrażają marketing SMS. Zyskują narzędzie, którym mogą zachęcić klientów do kontaktu z konsultantem oraz przypomnieć o zbliżającym się końcu polisy OC. Niektóre przedsiębiorstwa proszą również o ocenę rozmowy lub spotkania z pracownikiem. Branża turystyki również chętnie korzysta z wysokiego open rate dla wiadomości tekstowych. Hotele czy domy weselne chętnie sięgają po SMS-y, gdy chcą przypomnieć gościom, jak wyjątkowe chwile spędzili w ich obiekcie. Biura podróży dzięki marketingowi SMS mają wygodne narzędzie do informowania o rabatach i promocjach dotyczących wyjazdów.
Kampanie marketingowe, które korzystają z narzędzia marketing SMS, mają szansę odnieść sukces. Polacy są przywiązani do swoich telefonów, a krótkie wiadomości tekstowe traktują osobiście. Dla przedsiębiorstw to atrakcyjny kosztowo i wygodny sposób na pozostanie w kontakcie z klientami i budowanie ich przywiązania do marki.