Przelewy tradycyjne w e-commerce – czy wciąż mają sens?

Przelewy tradycyjne w e-commerce – czy wciąż mają sens?
Przelewy tradycyjne w e-commerce – czy wciąż mają sens?

Według raportu Business Insider Polska „E-commerce 2018” rynek e-commerce w Polsce wart jest 40 mld złotych! Wraz z jego rozwojem zmieniają się również metody płatności za dokonane w sieci zakupy. Obecnie coraz częściej użytkownicy Internetu dokonują płatności błyskawicznych, które umożliwiają sprzedawcom natychmiastową realizację transakcji. I choć liczba zwolenników tego rozwiązania stale rośnie, przelewy tradycyjne wciąż pozostają jedną z najczęściej wybieranych przez właścicieli e-sklepów form płatności. Dlaczego?

Metoda dobrze znana

Tradycyjne przelewy znamy od lat – każdy z nas dokonywał ich niejednokrotnie, płacąc za zakupy w sieci, regulując comiesięczne rachunki itd. Ta najpopularniejsza forma płatności jest dla klientów zupełnie naturalna, a jej bezpieczeństwo nie budzi w nich wątpliwości. Ponieważ w przeciwieństwie do szybkich płatności internetowych (pay by link), przelew tradycyjny wiąże się z koniecznością ręcznego wpisania danych odbiorcy, daje niektórym klientom poczucie pełnej kontroli nad realizowaną płatnością.

Czas realizacji

Przelewy natychmiastowe cieszą się dużym zainteresowaniem użytkowników, którym zależy na jak najszybszym otrzymaniu zakupionych towarów. Środki trafiają na konto odbiorcy niemal natychmiast po opłaceniu zakupu, dzięki czemu sprzedawca może od razu przystąpić do realizacji transakcji. A jak czas realizacji ma się do przelewów tradycyjnych? Podobnie! Płacąc za zakupy przelewem tradycyjnym za pośrednictwem CashBill, wpłacone pieniądze trafiają na rachunek odbiorcy od razu, oczywiście w godzinach pracy banku. Czas realizacji zamówienia jest więc znacząco krótszy niż w przypadku tradycyjnych przelewów dokonywanych bezpośrednio na rachunek sprzedawcy, a jednocześnie nie jest dłuższy niż w przypadku płatności dokonywanych przelewem natychmiastowym.

Optymalizacja prowizji

Zarówno przelewy natychmiastowe, jak i tradycyjne realizowane poprzez Cashbill, dla sprzedawcy oznaczają konieczność zapłaty prowizji. Jej wysokość może być jednak zoptymalizowana dzięki mechanizmowi zaprojektowanemu specjalnie dla e-commerce. Polega on na automatycznym dobieraniu najkorzystniejszej w danej chwili formy płatności. Jeśli transakcja realizowana jest w godzinach pracy banku i możliwe jest natychmiastowe potwierdzenie transakcji, klient dokonuje zapłaty tradycyjnym przelewem. Jeśli transakcja realizowana jest np. w weekend lub w nocy – korzysta z przelewu natychmiastowego. Dzieje się to automatycznie i nie wymaga dodatkowych czynności – system sam przełącza się między danymi kanałami. Korzystanie z mechanizmu optymalizacji prowizji jest doskonałym rozwiązaniem dla wszystkich, którym zależy na natychmiastowym księgowaniu przelewów przez całą dobę, przy jednoczesnym zachowaniu najniższych kosztów.

Wygoda

Tradycyjne przelewy wykonywane za pośrednictwem Cashbill to także duża wygoda dla e-sprzedawcy. By zweryfikować, czy środki za dane zamówienie wpłynęły na konto, nie musi on logować się na swój rachunek i wyszukiwać przelewu w gąszczu innych transakcji. A byłby do tego zmuszony, gdyby na jego rachunek dokonano płatności przelewem zwykłym.

Rozwój nowoczesnych metod płatności jest nieunikniony – coraz częściej dokonujemy przelewów błyskawicznych, płacimy BLIK-iem lub korzystamy z innowacyjnych platform płatniczych. Tradycyjne metody płatności wciąż jednak mają się doskonale i wszystko wskazuje na to, że nieprędko zdecydujemy się o nich zapomnieć.

Sprawdź system płatności CashBill
Udostępnij: