W I połowie 2018 roku serwis Bankier.pl przeprowadził badanie, którego wyniki zostały opublikowane w czerwcu. Specjaliści przesłali do instytucji finansowych ankietę dotyczącą bankowych aplikacji mobilnych. Po otrzymaniu odpowiedzi od 16 z nich przystąpili do analizy.
Bankier.pl przyznawał punkty za metody logowania i autoryzacji transakcji przez aplikację, płatność aplikacją i wypłatę gotówki przy jej użyciu, zarządzanie finansami z pomocą aplikacji oraz usługi dodatkowe. Poniżej lista 10 banków i ich aplikacje mobilne. Pierwsze miejsce w rankingu zajął drugi raz z rzędu mBank.
(W zestawieniu nie został uwzględniony projekt Orange Finance, który zajął 8. miejsce w rankingu. Współpraca między mBank i Orange została zakończona w sierpniu 2018 roku).
mBank – 1. miejsce w rankingu
Z usług mBanku korzysta 5,4 miliona klientów detalicznych i 22 tysiące podmiotów gospodarczych, a jego aplikacji mobilnej używa 1,7 miliona użytkowników.
mBank zapewnia mobilnie:
- e-płatności: Apple Pay, Google Pay, Blik,
- przelewy standardowe oraz na numer telefonu,
- mobilną autoryzację,
- zarządzanie budżetem i kartami,
- ustawianie celów oszczędnościowych,
- różnorodne usługi dodatkowe,
- łatwy kontakt z infolinią mBanku.
ING Bank Śląski – 2. miejsce w rankingu
4,1 miliona klientów detalicznych i 55,5 tysięcy korporacyjnych oraz 357 placówek i 1081 bankomatów – takimi wynikami może pochwalić się ING Bank Śląski.
Moje ING Mobile oferuje klientom:
- szybkie logowanie PINem lub kciukiem, własną klawiaturę,
- obraz stanu konta bez konieczności logowania i bieżące informowanie o finansach,
- płatności BLIKiem, kartami Visa i MasterCard, szybki przelew bez logowania, przelew na telefon oraz Google Pay,
- mobilną autoryzację,
- miejsce na przechowywanie skanów dokumentów.
Bank Millennium – 3. miejsce w rankingu
Bank Millennium zatrudnia ponad 6000 pracowników, zarządza ponad 350 oddziałami i ponad ćwierć wieku świadczy usługi finansowe klientom indywidualnym i instytucjonalnym. Bank Millennium został ogłoszony Najlepszym Bankiem Mobilnym w Polsce według rankingu Przyjazny Bank Newsweeka 2018.
W aplikacji mobilnej Banku Millenium można:
- zarządzać kontem i dokonywać płatności,
- mieć dostęp do transakcji i zleceń inwestycyjnych,
- płacić BLIKiem i zarządzać kartami płatniczymi,
- nadzorować lokaty i pożyczki,
- korzystać z funkcji dodatkowych, np. przechowywać karty lojalnościowe, kupować bilety komunikacji miejskiej oraz dokonywać opłat parkingowych.
Santander Bank Polska (dawniej BZ WBK) – 4. miejsce w rankingu
Do 7 września 2018 roku Santander Bank Polska był znany pod nazwą Bank Zachodni WBK. Misją instytucji jest „Pomaganie klientom w codziennych sukcesach”, dlatego bank kładzie duży nacisk na rozwój aplikacji mobilnych.
Aplikacja mobilna Santander Bank zapewnia:
- płatności i wypłaty z bankomatów przez BLIK,
- zarządzanie finansami i płatności z konta oraz karty kredytowej,
- płatności za bilety komunikacji miejskiej, strefę parkingową,
- dostęp do historii transakcji oraz szybki podgląd środków,
- doładowywanie telefonów.
Pekao S.A. – 5. miejsce w rankingu
Bank Pekao S.A. działa od 1929 roku, a obecnie jest jedną z największych instytucji finansowych w Europie Środkowo-Wschodniej. Polski bank Pekao S.A. jako pierwszy w Polsce: uruchomił bankomat, wydał kartę kredytową, uruchomił biuro maklerskie i zastosował w praktyce biometrię w bankowości.
Bankowość mobilna Pekao S.A. – PeoPay to:
- szybki i wygodny dostęp do rachunków,
- płacenie telefonem w Internecie i zbliżeniowo w kraju i za granicą,
- serwis mobilny 24/7,
- zarządzanie budżetem podzielonym na czytelne kategorie.
Getin Bank – 6. miejsce w rankingu
Getin Bank to marka bankowości detalicznej, która należy do instytucji finansowej z większościowym polskim kapitałem – Getin Noble Bank. Bankowość mobilna Getin Bank zajęła II miejsce w rankingu Przyjazny Bank Newsweeka 2018.
Aplikacja mobilna Getin Banku umożliwia:
- płatności on-line, w tym szybkie przelewy z Express Elixir,
- wygodne sprawdzanie stanu konta i kontrolę wydatków,
- płacenie przez Google Pay, BLIK oraz zbliżeniowo w aplikacji Apple Pay,
- korzystanie z opcji sejfu podczas zakupów.
PKO BP – 7. miejsce w rankingu
Grupa kapitałowa PKO Banku Polskiego należy do największych instytucji finansowych w Polsce. Klienci banku na koniec 2017 roku mieli do dyspozycji: 1192 placówek, 745 agencji i 3190 bankomatów. Od 2013 roku PKO BP udostępnił aplikację mobilną IKO, którą od tego czasu stale rozwija.
Z aplikacją mobilną PKO Banku Polskiego – IKO można między innymi:
- sprawdzać stan konta bez zalogowania,
- wykonać przelew natychmiastowy, podatkowy, z karty kredytowej, na telefon, zagraniczny i walutowy,
- wnioskować o lokatę, pożyczkę, otwarcie konta i nowe produkty bankowe,
- zapłacić mandat, doładować telefon,
- spłacać kartę kredytową, odbierać przekazy Wester Union,
- korzystać z BLIKa, płacić zbliżeniowo,
- odkładać pieniądze do skarbonki.
Raiffeisen Bank Polska S.A. – 8. miejsce w rankingu
Bank działa na polskim rynku finansowym od 1991 roku. Raiffeisen obsługuje klientów indywidualnych o standardowych dochodach oraz bardzo zamożnych pod marką Friedrich Wilhelm Raiffeisen. Z usług banku korzystają również pomioty gospodarcze, razem ponad 800 tysięcy klientów.
Od 31 października 2018 roku dostępna dotychczas aplikacja Mobilny Bank przestaje działać, a w jej miejsce klienci będą mogli korzystać z Mobilnego Portfela
Raiffeisen Bank Polska S.A., który oferuje:
- płatności za parkingi i bilety komunikacji miejskiej,
- korzystanie z BLIKa,
- wymianę walut, raporty i analizy dotyczące sytuacji na rynku walut,
- usługi Google Pay i Apple Pay – płatności za pomocą telefonu,
- uczestniczenie w programie zakupowym #korzystaj,
- doładowanie telefonu z aplikacji.
BGŻ BNP Paribas – 9. miejsce w rankingu
BGŻ BNP Paribas jest notowany na GPW w Warszawie. Bank jest jednym z największych wydawców kart kredytowych w Polsce. Paribas obsługuje klientów indywidualnych, firmy z sektora MSP oraz korporacje.
Aplikacja BGŻ BNP Paribas GOmoblie umożliwia:
- łatwe i szybkie przelewy internetowe,
- przelew środków własnych na jeden gest,
- wskazanie ulubionych odbiorców przelewów,
- podgląd stanu konta bez logowania,
- wygodne logowanie PINem lub palcem.
eurobank – 10. miejsce w rankingu
eurobank jest częścią francuskiej grupy Société Générale. W Polsce działa w ponad 500 placówkach własnych i franczyzowych, zatrudniając około 3000 osób. Bank oferuje swoim klientom między innymi pożyczkę błyskawiczną dostępną online, kartę multiwalutową oraz aplikację bankowości mobilnej.
Co zapewnia aplikacja mobilna eurobanku?
- całodobowy, darmowy dostęp do finansów,
- logowanie odciskiem palca,
- możliwość podglądu salda, zakładania lokat czy rachunków oszczędnościowych,
- doładowania telefonu, powiadomienia mobilne do konta,
- atrakcyjne oferty dla użytkowników aplikacji,
- personalizację – zdjęcie profilowe oraz ulubione skróty.