Sprzedaż w e-commerce rządzi się nieco innymi zasadami niż tradycyjny handel. Klienci przyzwyczajają się do całodobowej dostępności sklepów oraz do wygody, jaka wiąże się z robieniem zakupów bez konieczności wychodzenia z domu. Co jednak poza komfortem motywuje współczesnych klientów do korzystania z ofert e-sklepów?
Czy tylko cena ma znaczenie?
Klienci oczekują, że ceny produktów dostępnych w e-sklepach będą niższe niż w galeriach. W przypadku małych e-biznesów wynegocjowanie dobrej ceny artykułów zamawianych w hurtowni może okazać się trudne. Właściciele e-sklepów, którzy nie mogą zaoferować klientom najniższych cen na rynku, powinni skupić się na dostosowaniu podejmowanych działań do potrzeb konsumentów. Skuteczne może okazać się opracowanie pakietu dodatkowych usług, zapewnienie przyjaznej obsługi i pomocy na każdym etapie realizacji zamówienia. Warto sięgnąć również po narzędzia, które mają wpłynąć na wzrost zaufania klientów do e-sklepu i marki.
Zaufanie to podstawa
Do kupowania u e-sprzedawców lepiej zmotywowani są klienci czujący do nich zaufanie. Dlatego e-sklepy, którym zależy na prowadzeniu dochodowego biznesu internetowego, powinni pamiętać, że muszą skoncentrować się na zdobyciu i utrzymaniu zaufania konsumentów. Mają do dyspozycji kilka narzędzi: stronę internetową, newsletter oraz kanały social mediów. Dzięki nim mogą docierać do potencjalnych odbiorców, dbać o potrzeby grona stałych kupujących i budować stabilny wizerunek branżowego eksperta. Szczególnie warto zadbać o witrynę sklepu, która powinna być przejrzysta, wyglądać profesjonalnie – mieć szablon zgodny z najnowszymi trendami, widoczny regulamin oraz opisaną i wyszczególnioną politykę robienia zakupów. Cennym motywatorem zakupowym dla nowych klientów mogą okazać się także opinie kupujących, dlatego warto umieścić je na stronie.
Bezpieczeństwo płatności
E-klienci przekonali się do urządzeń mobilnych, więc co drugi konsument przynajmniej raz w tygodniu robi zakupy internetowe przez swojego smartfona. Oczekuje przy tym wygodnych i bezpiecznych płatności one-clik, które skutecznie zmotywują go do sfinalizowania zamówień. Jeśli sklepy internetowe oferują wciąż jedynie tradycyjne przelewy, muszą liczyć się z tym, że będą mniej atrakcyjne od nowoczesnej konkurencji. Wdrożenie sprawdzonego rozwiązania do zarządzania płatnościami pozwoli szybko zniwelować tę przewagę. Jednym z godnych zaufania systemów obsługi płatności online dostępnych na polskim rynku jest CashBill – intuicyjne rozwiązanie, które działa na większości platform sprzedażowych i obsługuje najpopularniejsze kanały płatności.
Klientom brakuje motywacji? Warto o nią zawalczyć
Sklepy internetowe, które chcą odnosić sukcesy w e-commerce, nie powinny pozostawać bierne wobec klientów. Często brak sprzedaży wynika z niewłaściwej reklamy sklepu internetowego, przez co zbyt mała grupa potencjalnych odbiorców śledzi jego ofertę. Dlatego tak ważna jest reklama i akcje promocyjne, których celem będzie zapoznanie klientów z ofertą i zmotywowanie do dokonania zakupu.