Założenie sklepu internetowego to popularny w Polsce pomysł na biznes. Branża e-commerce rozwija się dynamicznie – jej prognozowana wartość na 2020 rok wynosi 60 mld złotych, a Polacy coraz więcej kupują w Internecie. Własny e-sklep ma szansę szybko zmienić się w stabilne źródło dochodów. Wielu przedsiębiorców zapomina jednak, że podstawą dobrze przygotowanej oferty w branży internetowej są zarówno zdjęcia, jak i opisy produktów. Jakie korzyści dają dobre opisy artykułów w sklepie internetowym?
Czym jest opis produktu?
Kilka linijek tekstu o przedmiocie dostępnym w sklepie internetowym stanowi opis produktu. Zostaje on umieszczony nad zdjęciem towaru lub obok niego. Podstawowy opis to informacja o artykule, jego specyfikacji i cechach. Z krótkiej notatki klient dowie się na przykład, że bluzka jest zielona, uszyta z bawełny i ma zaszewki. Jednak współczesny opis produktu, który ma zachęcić klienta do zakupów, powinien zostać starannie przygotowany.
Jakie funkcje powinien pełnić opis produktu?
Dobry opis produktu powinien pełnić funkcję informacyjną, dlatego należy umieścić w nim podstawowe dane dotyczące przedmiotu, takie jak: kolor, wagę, rozmiar, wymiary, materiał, z jakiego został wykonany, czy surowce użyte do produkcji. Ważne jest także stworzenie opisu zaangażowanego, czyli takiego, który klient przeczyta z uwagą. Dobrze przygotowany opis zastępuje w e-sklepie: oglądanie produktu na żywo i rozmowę ze sprzedawcą. Jest niezbędny w procesie sprzedaży! Klient często ma mniejsze niż na żywo możliwości kontaktu z e-sklepem, więc opis pełni rolę dobrze przygotowanego sprzedawcy.
Opisy produktów a pozycjonowanie stron w Google
W opisach produktów można umieścić słowa i frazy kluczowe, które wpłyną na lepsze pozycjonowanie podstron z produktami w wynikach wyszukiwania Google. Przygotowanie opisów to sposób na to, by niskim nakładem kosztów wypromować swój e-sklep! Tymczasem e-sprzedawcy często rezygnują z notatek na temat produktów, przez co tracą możliwość pozycjonowania! Co więcej, wiele sklepów internetowych mających ciekawy asortyment nie jest w stanie przekonać do siebie klientów bez opisów.
Jakie błędy popełniają e-sklepy w opisach produktów?
Sklepy internetowe popełniają różne błędy podczas tworzenia opisów produktów. Oto niektóre z nich:
- brak dobrych, skierowanych do klientów opisów produktów,
- brak wyraźnie zaznaczonych korzyści ze stosowania produktów,
- opisy odnoszące się do innego przedmiotu niż ten zaprezentowany w linku i na zdjęciu,
- brak unikalnych opisów,
- kopiowanie opisów z katalogów lub od konkurencyjnych firm,
- wstawanie opisów z błędami ortograficznymi lub stylistycznymi,
- wstawanie zbyt długich opisów bez wyraźnych przerw między akapitami.
Niestarannie przygotowany opis produktów, który nie angażuje i nie przekazuje żadnych unikanych treści, może zniechęcić do zakupu. A jak dobry opis działa na klienta?
Jaki ma wpływ na klienta dobry opis produktu?
Z dobrego, oryginalnego opisu produktu klient dowiaduje się nie tylko, jakie cechy ma dany towar, ale również, jakie korzyści zapewnia jego zakup czy stosowanie. Wie, że skorzystanie z oferty sklepu internetowego może rozwiązać jego problemy, wyleczyć kompleksy czy spełnić marzenia. Jest przekonany, że podejmuje dobrą decyzję. Warto pamiętać, że funkcjonalna strona internetowa oraz profesjonalny system do obsługi płatności – taki jak rozwiązanie proponowane przez firmę CashBill – pomagają klientowi podjąć decyzję o wyborze oferty konkretnego sklepu.
Jakie korzyści osiąga e-sklep, który ma dobre opisy produktów?
Rzetelnie przedstawiony produkt i odpowiednia ilość słów kluczowych przekłada się na ilość odwiedzin na stronie oraz liczbę zamówień. Opisy produktów napisane żywym językiem, skierowane do klienta, mogą stać się wartościowym elementem kampanii marketingowej prowadzonej na stronie sklepu i w mediach społecznościowych.