Internetowe zwyczaje zakupowe pokolenia „Z”

Internetowe zwyczaje zakupowe pokolenia „Z”
Internetowe zwyczaje zakupowe pokolenia „Z”

Przedstawiciele pokolenia „Z”, czyli osoby urodzone po 1995 roku, właśnie wchodzą na rynek pracy i stają się aktywnymi konsumentami. E-sprzedawcy słusznie dostrzegają w tej grupie klientów olbrzymi potencjał, dlatego starają się dostosować oferty do jej oczekiwań. Jakie cechy charakteryzują „dzisiejszą młodzież” i jakie są internetowe zwyczaje zakupowe pokolenia „Z”?

Wychowani w świecie nowych technologii

Młodzi ludzie, którzy zostali nazwani pokoleniem „Z”, od dziecka mieli dostęp do wielu udogodnień. Są zaznajomieni z nowymi technologiami, potrafią obsługiwać urządzenia mobilne i laptopy. W codziennej pracy i w życiu prywatnym chętnie korzystają z Internetu. Używają go do pogłębiania wiedzy, sprawdzania różnych informacji oraz nawiązywania kontaktów z innymi ludźmi. Pokolenie „Z” jest bardzo otwarte na obce kultury, chętnie buduje relacje ze swoimi rówieśnikami z innych krajów.

Ciekawość świata i miłość do trendów

To ciekawość świata oraz umiejętność poruszania się w e-świecie sprawiają, że młodzież jest dzisiaj bardzo mobilna. Przedstawiciele nowego pokolenia chętnie podróżują w celach turystycznych i zarobkowych, a konieczność – lub też w ich przypadku możliwość – wyjazdu na drugi koniec świata to dla nich doskonała przygoda. Co więcej, obecni dwudziestokilkulatkowie są mocno przekonani o własnej wyjątkowości, do tego – wychowywani w świecie dobrobytu – przywykli, że każdą rzecz mają na wyciągnięcie ręki. Pokolenia „Z” nie tworzą jednak ludzie leniwi, chociaż jego przedstawiciele szybko się nudzą i często prezentują roszczeniową postawę wobec świata i pracodawców. Na listę ich zalet można wpisać multitasking oraz zamiłowanie do podejmowania nowych wyzwań i zdobywania wiedzy w tych obszarach, które uznali za warte zainteresowania. Ponadto młodzież z pokolenia „Z” kocha trendy i jest podatna na różne komunikaty z rynku.

Jakimi kupującymi są przedstawiciele pokolenia „Z”?

Pokolenie „Z” lubi wydawać pieniądze i chętnie robi zakupy w sklepach online, wykorzystując w tym celu urządzenia mobilne. Jak wynika z badania „Generacja Z na zakupach w Internecie” aż 98% Polaków tworzących nowe pokolenie robi zakupy w sieci przynajmniej raz na pół roku, a 84% staje się aktywnymi e-konsumentami raz w miesiącu. Młodzi ludzie doceniają wygodę robienia e-zakupów z pozycji własnego smartfona – w ten sposób zakupów dokonuje 75% ankietowych. Z drugiej jednak strony, co ciekawe, przedstawiciele pokolenia „Z” lubią płacić w Internecie gotówką, jednak na pierwszym miejscu znajdują się przelewy online (wskazane przez 45% respondentów). Dlatego tak ważne jest, by sklepy internetowe, które chcą być atrakcyjne dla przedstawicieli młodego pokolenia, wdrożyły system do obsługi płatności – na przykład świetne rozwiązanie oferowane przez CashBill. Młodzi klienci przykładają również dużą wagę do sposobu dostawy zamawianych towarów i zdecydowanie najchętniej wybierają usługę kurierską lub Paczkomat.

Oczekiwania pokolenia „Z”

Przedstawiciele pokolenia „Z” oczekują od sklepów internetowych spełniania określonych standardów. Na pierwszym miejscu jest wysokiej jakości obsługa klienta i bezproblemowy kontakt, na przykład poprzez social media. Znaczenie ma dla nich również bezpieczna dostawa i gwarancja zwrotu. Młodzi ludzie lubią Internet, ponieważ online znajdują atrakcyjne oferty, a swoje zamówienia mogą składać z dowolnego miejsca na świecie w dowolnym czasie. E-sprzedawcy powinni pamiętać, że nowa generacja zwraca również baczną uwagę na bezpieczeństwo, więc jego zapewnienie powinno być dla nich najwyższym priorytetem.
Pokolenie „Z” to przyszłość polskiej gospodarki. Młodzi ludzie, którzy kochają technologię i zakupy online, to doskonała grupa docelowa dla e-sprzedawców i rosnącego w siłę rynku e-commerce.

Sprawdź system płatności CashBill
Udostępnij: