E-commerce w Polsce: przyznano e-Gazele Biznesu 2018

E-commerce w Polsce: przyznano e-Gazele Biznesu 2018

W Polsce działa obecnie około 15 tysięcy sklepów internetowych prowadzonych przez małe i średnie przedsiębiorstwa (MSP). Od 2014 roku te podmioty mają szansę otrzymać wyjątkowe, przyznawane przez Puls Biznesu wyróżnienie – e-Gazelę Biznesu. Czym jest e-Gazela i jakie korzyści mogą osiągnąć przedsiębiorstwa biorące udział w rankingu?

Nagrody przyznawane przez Puls Biznesu

Właścicielem ogólnopolskiego specjalistycznego dziennika Puls Biznesu jest spółka Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. To ona od kilkunastu lat publikuje ranking najbardziej dynamicznie rozwijających się w tradycyjnym handlu polskich firm z sektora MSP. Od 2014 Puls Biznesu dostrzegł również potencjał w e-sprzedawcach i skierował do nich propozycję sporządzenia rankingu. Dane do przygotowania zestawienia opublikowanego pod koniec listopada 2018 roku zebrała spółka ARC Rynek i Opinia sp. z o.o.

Jak powstał ranking e-Gazele 2018?

Jak wyglądało budowanie zestawienia e-Gazele? Firmy, które prężnie działają w e-handlu i notują wzrost gospodarczy, bezpłatnie zgłosiły się do udziału w rankingu. Następnie przedsiębiorstwa musiały dostarczyć swoje wyniki finansowe (przychody i zyski) za lata 2016–2017, by udokumentować wzrost przychodów z e-sprzedaży oraz wykazać zysk na początek 2017 roku. Firma ARC dokonała analizy danych przesłanych przez 300 e-sprzedawców o rocznych obrotach ze sprzedaży internetowej w wysokości od 50 tysięcy do 100 milionów złotych i sporządziła zestawienie. W rankingu opublikowano przyrost obrotów w badanym okresie, a jego wartość wyrażono w procentach. Im wyższy wskaźnik, tym lepsza pozycja przedsiębiorstwa w rankingu. Firma, która osiągnęła pierwsze miejsce, może pochwalić się przyrostem w wysokości ponad 585%.

Jakie są korzyści dla przedsiębiorstw z uczestniczenia w rankingu?

Uroczysta gala, podczas której wręczane są statuetki e-Gazeli Biznesu, to doskonała okazja do spotkania przedstawicieli przedsiębiorstw działających na wartym już około 50 mld złotych rynku e-commerce. To również możliwość wymiany doświadczeń czy nawiązania kontaktów biznesowych między firmami z sektora MSP z całej Polski. Jakie inne korzyści płyną z udziału w rankingu? W branży e-commerce działają przede wszystkim niewielkie podmioty o bardzo wąskiej specjalizacji. Są to firmy, którym może być trudno wypromować się i zaistnieć wśród szerokiego grona konsumentów. Tymczasem udział w rankingu i wystąpienie na gali stanowią dobrą okazję, by zaprezentować swoje przedsiębiorstwo i jego ofertę. Jak pokazuje rozmiar zestawienia – 300 pozycji, niektóre podmioty dojrzały szansę, jaką stwarza przed nimi udział w rankingu e-Gazele Biznesu.

Kto może wziąć udział w kolejnej edycji e-Gazeli Biznesu?

Do badania może zgłosić się każde polskie przedsiębiorstwo z sektora MPS, które prowadzi sprzedaż w sklepie internetowym, osiąga z tego tytułu określone obroty oraz wypracowuje zysk. Warto pamiętać, że jednym z czynników, który przedkłada się na popularność danego e-sklepu, jest wysokiej jakości system do obsługi e-płatności, zarządzany przez stabilnego partnera – na przykład CashBill. Zakupy internetowe cieszą się coraz większą popularnością i powodują stały wzrost wielkości rynku e-commerce. Dobrym sposobem na to, by stać się jedną z wysoko notowanych e-Gazeli Biznesu, jest zatem zadbanie o komfort klientów i udostępnienie im płatności online.

Sprawdź system płatności CashBill
Udostępnij: