Responsywne strony internetowe, które jeszcze niedawno stanowiły novum, dziś należą do standardów. O responsywność dbają internetowi twórcy, firmy, instytucje i sklepy internetowe. Wiele z nich idzie krok dalej i oprócz responsywnej witryny, udostępnia mobilną aplikację dedykowaną użytkownikom smartfonów. Dlaczego potrzebujesz jej i Ty?
Liczby nie kłamią
Dane zebrane przez firmę badawczą Gemius nie pozostawiają wątpliwości – liczba użytkowników urządzeń stacjonarnych zmniejsza się, natomiast sukcesywnie rośnie liczba urządzeń mobilnych. Do smartfonów i tabletów przekonuje się nie tylko młodzież, ale także starsi internauci. Efekt? Ponad połowa ruchu w sieci generowana jest przez rynek mobile. Ta rosnąca popularność oznacza, że sprzedawcy e-sklepów nie mają wyjścia, jak dostosować kanały sprzedaży do nowych technologii oraz zmieniających się preferencji i oczekiwań użytkowników.
Łatwe i szybkie transakcje
Użytkownicy mobilni oczekują łatwych i szybkich transakcji. Nie chcą logować się do e-sklepu za każdym razem, gdy będą chcieli dokonać zakupu czy obejrzeć jeden z ostatnio oglądanych produktów. Wybierają zatem aplikację mobilną, która w lepszym stopniu niż responsywna strona internetowa jest w stanie dostosować się do indywidualnych preferencji i ustawień. Opcja automatycznego logowania, choć wydaje się jedynie drobnym detalem, może więc znacząco zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków i sprawić, że Twoi klienci częściej finalizować będą transakcje.
Szybkie płatności
Dokonując zakupów za pośrednictwem smartfona bądź tabletu, użytkownicy oczekują szybkiej, sprawnej płatności. Nie chcą przełączać się pomiędzy oknem przeglądarki internetowej a aplikacją banku – chcą zrealizować płatność za pomocą kilku kliknięć. Taką możliwość udostępniają aplikacje mobilne, które zapamiętują niezbędne dla sfinalizowania transakcji szczegóły, np. dane karty kredytowej. W aplikacjach mobilnych możesz zastosować najnowsze i najbardziej popularne kanały płatności online: BLIK, szybkie przelewy, PaySafeCard czy PayPal. Nie wiesz, jak je zaimplementować? Skorzystaj z platformy CashBill – znajdziesz tam wszystko, czego potrzebujesz, by udostępnić swoim klientom najbardziej nowoczesne i najszybsze metody płatności.
Siła powiadomień push
Chciałbyś jeszcze skuteczniej docierać do swoich odbiorców? Aplikacja mobilna Twojego sklepu z pewnością Ci w tym pomoże! Atakowani z każdej strony reklamami i newsletterami użytkownicy, bardzo często nie zwracają na nie najmniejszej uwagi. Znacznie trudniej jest zignorować powiadomienie push w telefonie, które wciąż są nowym sposobem marketingu i reklamy. Korzystając z niego możesz poinformować swoich klientów o specjalnych promocjach, akcjach rabatowych itp. Pamiętaj jednak, by tej opcji nie nadużywać – postaw na powiadomienia push w momentach najbardziej kluczowych. Powiadomienia push mogą mogą posiadać tzw. „geofencing”, a więc mogą być wysyłane w momencie, gdy klient znajdzie się w okolicy Twojego sklepu.
Wygodne e-karty
Wiele sklepów oferuje swoim klientom programy partnerskie, w których klienci otrzymują specjalne karty uprawniające do tańszych zakupów bądź umożliwiające zbieranie punktów za zrealizowane transakcje. Do niedawna karty te wydawane były w formie fizycznej, co wiązało się kosztami (dla e-sklepu) i koniecznością posiadania karty podczas zakupów (dla klienta). Aplikacja mobilna to zmienia! Wystarczy, że zaimplementowana zostanie w niej taka funkcjonalność. Wówczas, podczas zakupów, klient będzie mógł pokazać kartę w formie cyfrowej. Ty nie będziesz musiał jej produkować i płacić za jej wysyłkę, a klient nie będzie musiał mieć jej przy sobie.
Skuteczna, sprawna komunikacja
Mobilni klienci oczekują nie tylko szybko sfinalizowanej transakcji, ale też sprawnej komunikacji z obsługą e-sklepu. To w dużej mierze od niej zależą ich zakupowe decyzje! Czat na żywo w witrynie już nie wystarczy – o ile w wersji desktopowej zdaje egzamin, o tyle na responsywnej stronie sprawdza się znacznie gorzej. Do komunikacji zniechęcają wówczas wyskakujące okienka, alerty i pop-upy. W aplikacji irytujące powiadomienia nie przeszkadzają i nie utrudniają kontaktu z pracownikiem obsługi.
Win-Win
Aplikacja mobilna oznacza szereg korzyści zarówno dla Twoich klientów, jak i dla Twojego sklepu. W znaczącym stopniu skraca bowiem czas, jaki deweloperzy muszą poświęcić, by dostosować witrynę do urządzeń mobilnych i wymagań użytkowników. To nie koniec jej zalet – ponieważ dzięki aplikacji klienci dokonują transakcji szybciej i sprawniej, ich doświadczenia zakupowe są lepsze i chętniej dzielą się pozytywną opinią o Twoim sklepie. W konsekwencji aplikacja mobilna przyczynia się do budowy pozytywnego wizerunku Twojego sklepu i wzrostu sprzedaży.
Liczba użytkowników mobilnych stale rośnie, a właściciele e-sklepów nie pozostają wobec tej tendencji obojętni. Jeśli chcesz utrzymać swój biznes na powierzchni i wciąż budować przewagę nad konkurencją, nie masz wyjścia – aplikacja mobilna to absolutna konieczność!