5 pomysłów, jak wykorzystać okres świąteczny w e-commerce

5 pomysłów, jak wykorzystać okres świąteczny w e-commerce
5 pomysłów, jak wykorzystać okres świąteczny w e-commerce

Święta Bożego Narodzenia zbliżają się wielkimi krokami, a właściciele e-sklepów już dziś zacierają ręce, myśląc o potencjalnych, związanych z tym szczególnym okresem zyskach. Od czego zacząć przygotowania do świąt w e-commerce? Jak je wykorzystać, by zdobyć nowych klientów i przed nadchodzącą Gwiazdką sprzedać jak najwięcej? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz poniżej – oto 5 pomysłów, które pomogą Ci wykorzystać okres świąteczny w e-commerce!

Nie czekaj do świąt!

Wbrew pozorom okres zimowych wyprzedaży nie zaczyna się wraz z nadejściem zimy czy Świąt Bożego Narodzenia, ale znacznie wcześniej! Już w listopadzie sklepy stacjonarne i internetowe obniżają ceny, a Black Firday jest ku temu najlepszym powodem. Nie czekaj zatem do ostatniej chwili i nie ogłaszaj promocji tuż przed Bożym Narodzeniem – wykorzystaj listopad, w którym wielu konsumentów kupuje dla swych bliskich świąteczne prezenty i poszukuje rabatów oraz cenowych okazji. Niektóre sklepy obniżają ceny na jeden dzień, inne na cały weekend, a jeszcze inne na cały ostatni tydzień listopada. Nie zapominaj o okresie poświątecznym – wiele osób tuż po świętach ruszy na zakupy! Ostatnie tygodnie roku to czas dobry również dla e-commerce. W okresie okołoświątecznym, klienci więcej czasu spędzają w sieci, gdzie dokonują zakupów.

Zapakuj prezent

W okresie przedświątecznym większość konsumentów poszukuje w sieci prezentów dla swoich bliskich. Możesz to wykorzystać w swoim sklepie, proponując klientom estetyczne pakowanie prezentów. Koszt zatrudnienia osoby, która zajmie się pakowaniem oraz wydatki związane z zakupem odpowiednich materiałów, z pewnością Ci się opłaci, a Twoi klienci docenią pięknie zapakowane upominki. Możliwość zapakowania zakupu na prezent sprawdzi się nie tylko przy okazji Świąt Bożego Narodzenia – klienci chętnie korzystają z niej, gdy zamawiają prezenty na walentynki, Mikołajki czy urodziny. Jeśli nie chcesz dopłacać do pakowania prezentów, zaproponuj je w momencie składania zamówienia powyżej określonej kwoty lub za drobną opłatą.

Intensyfikuj komunikację

O ile na co dzień klienci często niechętnie podchodzą do treści publikowanych na firmowych fanpage’ach, o tyle przed świętami są nie dużo bardziej otwarci. Zadbaj więc o to, by w tym gorącym okresie być jak najbardziej aktywnym – dziel się wartościowym contentem, dawaj wskazówki, udzielaj porad. Możesz pokazywać zastosowania oferowanych przez Twój sklep produktów, informować o zbliżających się rabatach czy promocjach. Nie zapomnij, by przedświąteczną komunikację odpowiednio „świątecznie” opakować. Koniecznie postaraj się o atrakcyjną, związaną ze świętami szatę graficzną i treść. Zadbaj także o to, aby przed świętami Twoi klienci uzyskiwali bieżące informacje na temat statusu swoich zamówień oraz interesujących ich produktów. Dobrym pomysłem jest uruchomienie na swojej stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych specjalnego czat-bota, który 24/h będzie udzielał klientom informacji.

Realizuj zamówienia na czas

Nic bardziej nie zniechęca klientów do zakupu niż wydłużony czas oczekiwania na dostawę, zwłaszcza przed świętami. Nie ryzykuj więc, że będzie to powód zmniejszonej liczby zamówień w Twoim sklepie i jak najprędzej zadbaj o to, by w świątecznej gorączce dostarczać klientom zakupione produkty na czas. Jeśli do tej pory na realizację niektórych zamówień trzeba było poczekać kilka dni lub tygodni, przygotuj się na to wcześniej i przed świętami zapewnij klientom wysyłkę natychmiast po zakupie. W przeciwnym wypadku ryzykujesz, że wybiorą inny sklep albo że zakupy w Twoim okupione będą stresem i obawami o to, czy nabyty upominek dotrze na czas. Upewnij się również, że klienci w prosty sposób mogą dokonać zapłaty. Skorzystaj z CashBill, by udostępnić im nowoczesne metody zapłaty (blik, przelew błyskawiczny etc.). Możliwość szybkiej, łatwej zapłaty skłoni ich do zakupu i skróci czas realizacji transakcji.

Stosuj remarketing

Ostatnie tygodnie przed świętami to prawdziwe, zakupowe szaleństwo. Niezdecydowani klienci dodają produkty do koszyka, a następnie porzucają go i udają się do innego sklepu. Porównuj oferty, szukają alternatyw i czasem nie wracają już do Twojego sklepu. Jak to zmienić? Na szczęście jest na to sposób. W tym szczególnym okresie bardziej niż kiedykolwiek wcześniej stosuj re-marketing. Reklamy kierowane do osób, które dodały produkty do koszyka, ale nie sfinalizowały transakcji, mogą przynieść zaskakujące rezultaty. Sprawdź i przekonaj się sam, jak wielu osobom uda Ci się przypomnieć o porzuconym koszyku! By zachęcić klientów do zakupu znajdujących się w nim produktów, zaproponuj im dodatkowy, niewielki rabat, bezpłatne zapakowanie na prezent lub darmową wysyłkę.

Okres przedświąteczny to dla właścicieli e-sklepów szczególny czas. Warto się do niego odpowiednio przygotować – zaplanować świąteczną kampanię reklamową, akcje rabatowe i komunikację. I choć wszystkie te czynności wymagają czasu i energii, ich poświęcenie z pewnością Ci się opłaci!

Sprawdź system płatności CashBill
Udostępnij: