Zakupy mobilne – jak je usprawnić?

Zakupy mobilne – jak je usprawnić?

Od tego, jak przebiega proces sprzedaży, zależy, czy klient sfinalizuje transakcję i powróci do sklepu ponownie. A ponieważ coraz częściej zakupów dokonuje się na urządzeniach mobilnych, ważne jest, aby przebiegały one szybko i sprawnie. Co właściciele e-sklepów mogą zrobić, aby spełnić oczekiwania klientów? Jak usprawnić zakupy mobilne i zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków? Oto kilka sprawdzonych wskazówek!

Aplikacja to podstawa

Większość e-sklepów posiada już responsywne strony internetowe, które dostosowują się do niewielkich rozmiarów ekranu smartfona czy tabletu. Niestety, responsywna strona internetowa to za mało – dziś potrzebujesz mobilnej aplikacji swojego sklepu. Aplikacja, które umożliwi klientom łatwe logowanie, w znaczącym stopniu usprawni przebieg procesu sprzedaży. Powinna być spójna ze strona internetową Twojego sklepu, intuicyjna i łatwa w obsłudze. Nowoczesne aplikacje pozwalają na wygodne dodawanie produktów do koszyka, a ponadto zapamiętują preferencje użytkownika i szczegóły dotyczące wysyłki oraz płatności.

Autouzupełnianie

Klienci dokonujący zakupów mobilnych to osoby, którym zależy na czasie i które wybrane produkty chcą zakupić jak najprędzej. By proces zakupowy przebiegał szybciej, zadbaj o udostępnianie np. danych adresowych w czasie składania zamówienia. Dzięki temu klienci nie będą musieli wpisywać go za każdym razem, a robienie zakupów w Twoim sklepie stanie się dla nich znacznie wygodniejsze.

Powiadomienia push

Do wszechobecnych billboardów i wyskakujących okienek w sieci klienci są już przyzwyczajeni. Istnieją jednak metody, które pozwolą Ci dotrzeć do nich skutecznie, a jednocześnie ułatwią Twoim odbiorcom zakupy. Mowa o powiadomieniach push, które Twoi klienci otrzymują w wybranym przez Ciebie momencie, a które trudniej zignorować niż tradycyjne reklamy. Jak to działa? To proste! Gdy Twój klient wyrazi zainteresowanie jakimś produktem, np. spodniami w niedostępnym obecnie rozmiarze, wykorzystując powiadomienie push, będziesz mógł poinformować go o ich ponownej dostępności.

Łatwe płatności

Tym, co w zakupach mobilnych odgrywa istotną rolę, jest kwestia płatności za dokonane zakupy. Im szybciej przebiegać będzie proces zapłaty, tym szybciej Twój klient sfinalizuje transakcję i… wróci, by zakupów dokonać raz jeszcze! Jeśli zdecydujesz się skorzystać z płatności online, Twoi klienci będą mogli w prosty sposób zapłacić szybkim przelewem, kartą płatniczą bądź BLIK-iem. Wiele sklepów umożliwia zapłatę odroczoną, co również przekłada się na wzrost zainteresowania klientów oraz wyników sprzedaży.

Prosta ścieżka zakupowa

By zakupy mobilne w Twoim sklepie były proste i przebiegały sprawnie, uważnie przyjrzyj się obecnej ścieżce zakupowej klienta. Zastanów się, w jaki sposób uprościć jej poszczególne etapy i jak ją opisać, by była czytelna i zrozumiała dla klientów. Chętniej bowiem dokonują oni zakupów w sklepie, w którym ich przebieg jest dla nich jasny. Zadbaj zatem, aby przy każdym etapie znalazła się krótka informacja o obecnym kroku oraz zapowiedź kolejnego.

Śledzenie zamówienia

Twoim klientom zależy nie tylko na tym, aby w prosty sposób kupić wybrane produkty, ale także na tym, aby móc śledzić ich drogę po sfinalizowaniu transakcji. W aplikacji mobilnej swojego sklepu możesz więc udostępnić możliwość śledzenia zamówienia – dzięki temu Twoi klienci w każdej chwili będą mogli sprawdzić, gdzie znajduje się ich paczka i kiedy mogą spodziewać się jej dostarczenia.

Zakupy bez rejestracji

Spośród osób odwiedzających Twój sklep nie wszystkie będą chciały dokonać w nim rejestracji. By nie rezygnowały z zakupów, udostępnij im możliwość dokonania ich bez zakładania konta. Na etapie składania zamówienia możesz zachęcić klientów do rejestracji, oferując dodatkowy im rabat bądź inne korzyści – nie powinna ona jednak być wymogiem. Szybkie zakupy, a więc te, które dokonywane są bez przymusu rejestracji, mogą skutecznie przekonać tych, którzy w danym momencie nie mogą bądź nie chcą poświęcać czasu na rejestrację.

Bieżąca walidacja formularza

Podczas wypełniania formularza po zakupie łatwo o pomyłkę – mylimy się w numerze telefonu, adresie e-mail lub przypadkiem pozostawiamy jakieś puste pole. W niektórych sklepach internetowych o tych pomyłkach dowiadujemy się w czasie rzeczywistym, gdy uzupełniamy formularz. W innych – dopiero w momencie (nieudanej!) próby jego wysyłki. Jeśli dla Twoich klientów oznacza ona konieczność ponownego uzupełniania wszystkich danych, jak najszybciej wprowadź w nim zmianę, a więc walidację formularza w czasie rzeczywistym.

Z badań i raportów (m.in. raportu mShopper 2.0) wynika, że do zakupów mobilnych skłania nas przede wszystkim poczucie swobody, oszczędność czasu oraz wygoda. Warto więc wprowadzać e e-commerce różnego rodzaju usprawnienia, dzięki którym zakupy będą prostsze i znacznie przyjemniejsze. Troska o pozytywne doświadczenia zakupowe Twoich klientów przełoży się na budowę pozytywnego wizerunku Twojego sklepu, a w konsekwencji – na wzrost sprzedaży i Twoich zysków. Na co więc czekasz? Już dziś przygotuj plan, który pomoże Ci usprawnić zakupy mobilne w Twoim sklepie!

Sprawdź system płatności CashBill
Udostępnij: