Powiadomienia PUSH – ważny kanał komunikacji

Powiadomienia PUSH – ważny kanał komunikacji
Powiadomienia PUSH – ważny kanał komunikacji

Powiadomienia PUSH to proste alerty znane internautom z portali społecznościowych. Przy wykorzystaniu popularności aplikacji mobilnych specjaliści od marketingu chcą nadać komunikacji z odbiorcami nową jakość. Dlatego również znane marki zaczęły wysyłać do swoich klientów notyfikacje, a wykorzystują w tym celu powiadomienia PUSH.

Czym są powiadomienia PUSH?

PUSH to obecnie najtańszy w obsłudze kanał marketingowy i cenne ogniwo wspierające komunikację z klientami. Alerty to krótkie wiadomości zawierające tekst oraz grafikę, wysyłane na urządzenia mobilne z inicjatywy właściciela aplikacji. Notyfikacje są skierowane do wszystkich użytkowników lub wskazanej grupy odbiorców. Po co się je wysyła? By zaktywizować klienta, który na widok alertu zdecyduje się wejść z nim w interakcję.

Co charakteryzuje PUSH?

PUSH to doskonałe narzędzie, które wspomaga dwa najpopularniejsze do tej pory kanały komunikacji, czyli SMS i e-mail. Atutem PUSH jest niska cena, czyli atrakcyjny jednostkowy koszt dotarcia do odbiorcy. Powiadomienia to dobry sposób na budowanie relacji z odbiorcą komunikatów. Alerty mogą także wpływać na zmniejszenie liczby porzucanych koszyków oraz na zwiększenie ruchu na stronie sklepu. Prosta aktywacja oraz anonimowość użytkowników (PUSH nie wymaga udostępniania danych osobowych) sprawiają, że współczynnik interakcji na alerty jest wysoki. Dlaczego powiadomienia PUSH są tak atrakcyjne dla odbiorców?

Największa zaleta dla odbiorców powiadomień PUSH

Powiadomienia PUSH są wysyłane do użytkownika jedynie ze stron i portali, których aplikacje zainstalował na swoim smartfonie. Co więcej, odbiorca musi najpierw wyrazić zgodę na otrzymywanie alertów. To sprawia, że powiadomienia PUSH, które zawierają link do promocji i aktualnych ofert, są lepiej spersonalizowane, a przez to bardziej atrakcyjne. Użytkownik ma również możliwość łatwego zrezygnowania z notyfikacji. To do zadań marki należy przekonanie go, by jak najdłużej pozostał z nią w kontakcie.

Najważniejsze zasady wysyłania alertów PUSH

Przy planowaniu kampanii PUSH trzeba największy nacisk położyć na prawidłowe skonstruowanie powiadomień. Tytuł wiadomości powinien mieć nie więcej niż 45 znaków, a jej treść według zaleceń 200, maksymalnie 500 znaków. Alerty mają zachęcić użytkownika aplikacji do odwiedzenia witryny, dlatego powinien znaleźć się w nich link do przekierowania na stronę. Dobre powiadomienia PUSH mają wysoki wskaźnik otwarć (CTR) oraz konwersji. Wysokiej jakości alerty powinny być spersonalizowane, zawierać konkretne informacje i ciekawe treści, by zainteresować odbiorcę.

Korzyści ze stosowania powiadomień PUSH

Powiadomienia PUSH to dobry sposób, by być przez cały czas w kontakcie z użytkownikami aplikacji. Alerty są wysyłane na różne platformy: Android, Windows, IOS, a odbiorca może je przeczytać już chwilę po wysłaniu. Statystyki pozwalają na zmierzenie efektywności każdej prowadzonej kampanii PUSH.

PUSH nie tylko dla mobilnych

Powiadomienia PUSH to komunikaty wysyłane przez aplikację mobilną do jej użytkowników. Z poziomu przeglądarki internauci otrzymują alerty Web PUSH. By je dostawać, użytkownik musi zgodzić się na subskrypcję. Notyfikacje wyświetlają się na laptopie oraz na urządzeniach mobilnych, jeśli jest na nich włączona przeglądarka. Zarówno przez PUSH mobilny, jak i Web PUSH, można wysyłać do użytkowników komunikaty zawierające tekst, grafikę oraz video.
Powiadomienia PUSH to ważny kanał komunikacji o dużym potencjale. Koszty kampanii są niskie, a alerty docierają szybko i pomagają zbudować relacje między marką a jej odbiorcami. PUSH może stanowić wsparcie dla komunikacji SMS i e-mail. Wykorzystywany samodzielnie będzie cennym narzędziem do poprawy wyników kampanii marketingowych oraz przyczyni się do wzrostu sprzedaży.

Sprawdź system płatności CashBill
Udostępnij: