Na rynku e-commerce panuje duża konkurencja. Im większe zyski przynosi ta branża, tym więcej przedsiębiorców decyduje się na otwarcie sklepu internetowego. Sprzedawcy, którzy chcą pozyskać grono stałych klientów i stale je powiększać, mogą sięgnąć do narzędzi content marketingu. Jakie są nowe trendy na rok 2019 i które z nich pomogą zwiększyć e-sprzedaż?
Czym jest content marketing?
Strategia marketingowa jest niezbędna przedsiębiorstwom, które chcą rozwijać się w e-handlu i zdobywać nowych klientów. W planie działania warto określić grupę docelową, do której są skierowane produkty lub usługi firmy. Content marketing opiera się na wchodzeniu w interakcję z klientami i budowaniu dobrych relacji. Przydatne i atrakcyjne treści wykorzystuje się do nawiązania kontaktu i utrzymania zainteresowania odbiorców. Dobrze sprawdzają się: artykuły – blogi firmowe, e-booki, poradniki, webinaria, podcasty czy video. Klient otrzymuje wartość dodaną w postaci wiedzy – interesujących informacji i porad, a sklep internetowy zwiększa szansę na sprzedaż. Content marketing jest ściśle powiązany z budowaniem dowolnego wizerunku marki, jako: eksperta, innowatora czy firmy z poczuciem humoru.
Trendy 2019 w content marketingu
Rok 2019 to w content marketingu rozwój wideo i intensywne działania w social media. Prezentowane nagrania mogą mieć amatorską jakość – najważniejsze, by przekaz był jasny dla klienta. Często dopracowany film z YouTube może cieszyć się mniejszym zainteresowaniem niż szybkie i pełne emocji stories zamieszczone na Instagramie. W 2018 roku 30,3% przedsiębiorców było obecnych w social media, a w 2019 roku można spodziewać się zwiększenia ilości aktywnych w Internecie podmiotów. Kolejnym ciekawym trendem jest RTM, czyli Real Time Marketing. Ta strategia content marketingu polega na wykorzystywaniu interesujących i śmiesznych wydarzeń z życia prywatnego czy publicznego. Wybierając te drugie, należy kierować się opiniami ogółu – śledzić na portalach społecznościowych, co wzbudza największe zainteresowanie i sympatię odbiorców. Realizowane kampanie marketingowe na rok 2019 będą koncentrowały się na udostępnianiu wartościowych artykułów. Publikowane w sieci treści zwiększą swoją objętość i ilość wykorzystywanych słów kluczowych oraz fraz. Dlatego w budowaniu pozycji marki równorzędne znaczenie ma obecnie dzielenie się wiedzą oraz dobre pozycjonowanie treści.
Jak wykorzystać trendy do zwiększenia sprzedaży online?
Nawiązanie i utrzymanie kontaktu z klientami powinno być priorytetem dla współczesnych e-sklepów. Ważne będzie również kreowanie wizerunku sklepu jako eksperta i profesjonalnego doradcy. Obecność w mediach społecznościowych, przygotowywanie wartościowych treści: filmików, postów czy artykułów – na tym powinny skupić się sklepy internetowe, które chcą w 2019 roku powiększyć portfel klientów.
Opracowanie spójnej strategii marketingowej, opartej na budowaniu relacji z klientami, to dobry przepis na sukces w 2019 roku. Sklepy internetowe, które docenią siłę mediów społecznościowych i zdecydują się docierać do klientów ich ulubionymi kanałami, mają szansę na zbudowanie stabilnej pozycji marki.